Agressie & Grensoverschrijdend gedrag

Agressiebeheersing

In veel functies kunnen medewerkers in aanraking komen met agressie en grensoverschrijdend gedrag. Geldt dit ook voor u en hoe gaat u hier dan mee om? Ik heb hiervoor een modulaire training ontwikkeld, die kan worden afgestemd op de diverse doelgroepen. Of u nu een medewerker bent van een receptie of een handhaver, tijdens de cursus leert u op effectieve en professionele wijze te reageren . Uitgaande van uw eigen kracht leert u hoe u adequaat en respectvol kan handelen tijdens situaties met agressie. U bent zich namelijk bewust van uzelf, van uw reactie en van het effect daarvan op anderen. U zult professioneler en met meer zekerheid handelen.

Ik bied de volgende cursus Agressiebeheersing aan:
De training Agressiebeheersing leert de deelnemer in een vroeg stadium agressie te voorkomen. De training is vooral gericht op vaardigheden waarmee escalatie in het geval van agressie voorkomen kan worden. De deelnemer leert de invloed van zijn handelen op de agressor, maar ook de impact van agressie op de eigen persoon. De training kan modulair worden toegespitst op het soort dienstverlening van de deelnemer.

Deze training wordt in-company aangeboden en zal in overleg met de opdrachtgever heel specifiek worden afgestemd op behoefte en werkomstandigheden. Zo kan een keuze gemaakt worden uit de volgende onderwerpen:
• Communicatie
• Gedragsfactoren
• Soorten agressie
• Impact van agressie
• Reacties op agressie
• Zelfcontrole
• Agressieverhogend en agressieverlagend gedrag
• Emotioneel- en professioneel handelen
• Grenzen stellen
• Confronteren
• Escalatie en de-escalatie
• Geweldshantering
• Wet- en regelgeving

Deze training is een praktijkgerichte voorbereiding om confrontaties met agressie in de dagelijkse praktijk van dienstverleners te voorkomen. Door de modulaire opbouw kan de training worden aangesloten op de praktijk, wensen en behoeften van de deelnemers. Na deelname wordt een ‘certificaat van deelname’ verstrekt.